Домой Автоновости Дефециту не буде, в Україну прибуде бензин з Німетчини та LPG зі...

Дефециту не буде, в Україну прибуде бензин з Німетчини та LPG зі Штатів

0

Дефіцит відміняється? В Україну їде бензин з Німетчини та LPG зі Штатів

Дефіцит пального знову посилився, а ціни попри держрегулювання йдуть вгору. Що відбувається на ринку нафтопродуктів розповів директор Консалтингової групи А-95, експерт із енергетики Сергій Куюн.

«Дефіцит триває. З одного боку, черг на заправки немає, хоча з іншого — багато станцій по всій країні простоює, а працюючі станції не мають всього асортименту та відпускають лише по 20 л. Останнім часом спостерігаю введення обмежень й для комерційних клієнтів. Єдині недоторкані та повністю забезпечені — силовики та муніципалітети. Чому зберігається нестача?», — пише експерт.

Перша причина, на його думку, криється у знищенні окупантами єдиного діючого в Україні Кременчуцького НПЗ.

«У березні основною задачею був пошук ресурсів в Європі, велику частину ринку закривав Кременчук. З початку квітня заводу нема, імпортні ресурси законтрактовані, але тепер перед імпортерами інша задача — привезти пальне», — зазначає Куюн.

Водночас Європа постала перед несподіваною для себе проблемою.

«В Європі немає зайвих цистерн та локомотивів. Більш того, ситуація стала несподіваною для самих європейців: виявилось, що вагони з однієї країни не завжди можуть пересуватись по залізниці сусідів через додаткові технічні вимоги», — розповів експерт.

З позитиву — активізувався автомобільній імпорт, розширивши географію, вперше за роки незалежності.

«Для розуміння всеосяжності пошуків ресурсу українцями — вперше (на моїй пам’яті) відмічений імпорт бензину з Німеччини. Спойлер — чекаємо продукт з Нідерландів та Бельгії», — каже Куюн.

Проте, цей позитив тягне за собою проблеми в логістиці.

«Багато машинами на навозиш. Напруга по всіх видах пального, але по дизелю вона виглядає найбільшою. Своє слово сказав й попит з боку аграріїв. Хоча по всім ознакам він менший, ніж очікувалось. Мені невідомі випадки, щоб хтось не зміг купити пальне або щоб десь були черги з бензовозів. Серед версій – наявні в фермерів стоки пального, скорочення посівних робіт, вибір на користь менш «примхливих» культур та спрощення технологій з метою економії пального та добрив тощо», — вважає експерт.

Щодо цін, Уряд продовжує держрегулювання, яке, на думку Сергія Куюна, через дефіцит дає зворотній ефект.

«Встановлена ціна є, але нема продукту. Як в радянському магазині. Будемо сподіватись, що ми просто не все знаємо, а в уряді знають більше й роблять те, що треба. айбільш тривожна ситуація з ДП, але в останні дні знову з’явилась бентега й по бензину», — зазначив він.

Позитивний бік цього процесу — через дефіцит на ринку з’явився продукт з міні-НПЗ.

«Не дуже багато й не дуже якісний, але й за те спасибі. Тим більше, що для підвищення октану «малі нафтопереробними» вимушені додавати біоетанол нашого виробництва, а то є добре», — наголосив експерт.

Залишається проблема з автогазом.

«Газ перетворився на примару: то є, то нема. Ціна підкрадається до ціни бензину. З гарного — імпорт автогазу почав заходити стабільно, потрохи збільшуючись. З екзотики — американський LPG! Хтось вже їде на молекулах свободи», — заявляє Куюн.

В гурті ціна на дизпальне стартує з 39,5 (гранична «урядова» ціна для АЗС, — ред.) та закінчується на 44 грн/л. Пропозицій небагато.

Читайте также:  Украинских полицейских пересадят на электромобили

Перевищують граничну «урядову» ціну, за даними експерта, несистемні станції.

«На обмеження почали забивати, повідомляли навіть про 45 грн/л. Проте без обмежень по літражу. Справжній ринковий прояв», — вважає експерт.

За словами Куюна, така ситуація може тривати до двух тижнів.

«Є надія, що за тиждень-другий сезонний попит трохи «присяде» та стане дещо легше», — зазначив він

«З іншого боку, люди повертаються, Київ оживає, стає у корках, палить дорогоцінне пальне, в том числі й вишезгаданні «молекули свободи»… Коли продукт є через раз, говорити про прогноз цін якось дивно. Тим не менш, залишаємось орієнтовані на світові ціни, які хоч й продовжують коливатись, але, здається, намацали якийсь коридор. Зашморг на шиї російського нафтового експорту буде ще тримати світ у напрузі, поки ОПЕК не скінчить корчити з себе ображеного й не почне давати на ринок більше нафти. До того часу очікуємо збільшення видобутку Штатами та іншими країнами з високою собівартістю виробництва вуглеводнів», — наглосив експерт.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь